يک شنبه 7 تير 1405
1
2:12:12
سال اقتصاد مقاومتی در سایه وحدت ملی و امنیت ملی
فارسی
English
Toggle navigation
صفحه نخست
ارتباط با ما
تماس با ما
درباره ما
قانون هیات امنای صرفه جویی ارزی
بخشهای داخلی هیات امنا
اعضای هیات امنا
روسای سابق و فعلی هیات امنای صرفه جویی ارزی
پیشنهادها، انتقادات و شکایات
اخبار
اطلاعیه
اخبار وزارت بهداشت
اخبار هیات امنا
واحد ها
ریاست
اجرایی
مناقصات
امور مجلس
امور حقوقی و قراردادها
روابط عمومی و امور بین الملل
طرح و برنامه
امور مالی
بازرگانی
درباره ما
اداره بازرگانی داخلی
اداره فروش
اداره بازرگانی خارجی
منابع انسانی و پشتیبانی
انبار
فناوری اطلاعات
شرکتهای تابعه
خدمات
کاشت حلزون شنوایی
پیوند ریه
پیوند قلب
پیوند کبد
پیوند مغز استخوان
تامین ملزومات مصرفی
تامین تجهیزات سرمایه ای
ماموریت های ویژه
گالری
گزارش تصویری
گالری فیلم
موشن گرافیک
گزارشها
گزارش عملکرد سالانه
گزارش عملکرد سال 1403
گزارش عملکرد سال 1402
گزارش عملکرد سال ۱۴۰۱
گزارش عملکرد سال ۱۴۰۰
گزارش عملکرد سال 1399
فصلنامه
مناقصات
میز خدمت
سامانه شفافیت
قانون هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران
مناقصات هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران
گزارش عملکرد هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران
گزارش عملکرد سال 1403
گزارش عملکرد سال 1402
گزارش عملکرد سال 1401
گزارش عملکرد سال 1400
گزارش عملکرد سال 1399
گزارش جلسات هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران
گزارش جلسه مورخ 1403/11/24
گزارش جلسه مورخ 1403/12/14
میز خدمت الکترونیکی
وزیر بهداشت در آیین افتتاحیه نمایشگاه ایرانهلث عنوان کرد:
حمایت از تولید داخلی تجهیزات پزشکی در اولویت دولت / حضور گسترده در ایران هلث، نشاندهنده پیشرفت حوزه تجهیزات پزشکی کشور است
تاريخ:نوزدهم خرداد 1404 ساعت 10:39
|
کد : 4121
|
مشاهده: 207
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین افتتاحیه نمایشگاه ایرانهلث با اشاره به پیشرفتهای چشمگیر کشور در عرصه تولید تجهیزات پزشکی، در عین حال به برخی مشکلات در زمینه تأمین نقدینگی و ارز برای تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: تأمین نقدینگی و ارز وظیفه ماست و در این زمینه پیگیر هستیم. مطمئن باشید اولویت رئیسجمهور و وزارت بهداشت آن است که از تولید داخلی با کیفیت، هم برای مصارف کشور و هم برای صادرات، حمایت کنیم.
به گزارش وبدا، دکتر محمدرضا ظفرقندی، در آیین افتتاحیه نمایشگاه ایرانهلث، سلامت و امنیت را زیرساخت سایر نعمتها دانست و ضمن تقدیر از برگزارکنندگان نمایشگاه ایرانهلث، گفت: این حضور گسترده، نشاندهنده پیشرفت حوزه تجهیزات پزشکی کشور است و من خود نیز در جریان این پیشرفت قرار داشتهام.
وی با بیان اینکه تجهیزات پزشکی به دو دسته سرمایهای و مصرفی تقسیم میشوند، افزود: در هر دوی این زمینهها پیشرفتهای چشمگیری داشتهایم؛ به طوری که در گذشته حتی آنژیوکت و دستگاههای سونوگرافی وارداتی در کشور نبودند. این پیشرفت اکنون جای تقدیر دارد و ما در مسیر تولید برای سلامت هستیم که هدفی مقدس است.
وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد که کشور بتواند در لبه تکنولوژی حرکت کند و افزود: امیدوارم طوری پیش رویم که علاوه بر پاسخگویی به نیازهای داخلی، صادراتمان نیز افزایش یابد. بسیاری از کشورها امروز متقاضی محصولات ما هستند و این نشاندهنده رسیدن به سطحی از پیشرفت است که مورد مطالبه بازارهای خارجی قرار گرفتهایم.
وی تأکید کرد: در زمینه تولید و کیفیت باید بهصورت همزمان گام برداریم، چرا که سرمایهگذاری بدون کیفیت از چرخه رقابت خارج خواهد شد. نمایشگاهها نیز عرصهای برای نمایش توانمندی، پیشرفت، رقابت و تکنولوژی روز هستند.
ظفرقندی ادامه داد: در این مسیر ما نیز تلاش میکنیم که وظیفه خود در حمایت از تولید داخل با کیفیت را به خوبی انجام دهیم. بیمارستانها را برای خرید از تولیدکنندگان داخلی تشویق میکنیم و خودمان نیز بودجههایی اعم از ریالی و ارزی برای این منظور اختصاص دادهایم. امیدواریم در این خرید تجمیعی، استراتژیک و راهبردی که انجام میدهیم، شما تولیدکنندگان نیز مشارکت فعال داشته باشید.
وی با اشاره اینکه تجهیزات پزشکی به دو دسته کلی «سرمایهای» و «مصرفی» تقسیم میشوند، افزود: زمانی حتی یک آنژیوکت در کشور تولید نمیشد و در زمینه تجهیزات سرمایهای نیز حتی یک دستگاه سونوگرافی در کشور وجود نداشت اما اکنون بسیاری از تجهیزات با کیفیت خوب در کشور تولید میشود.
دکتر ظفرقندی تاکید کرد: علاوه بر تامین نیازهای کشور باید تولید به سمتی برود که صادرات هم افزایش پیدا کند، بسیاری از کشورها، محصولات سلامت تولید ایران را درخواست میکنند و این موضوع به منزله آن است که به حدی از پیشرفت رسیدهایم که مطالبه در این خصوص برای صادرات محصولات وجود دارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی عصای دست ما هستند و اگر نبودند، مشخص نبود امروز در چه شرایطی قرار داشتیم. امیدواریم این نمایشگاه، گامی رو به جلو برای ارتقاء تجهیزات و سلامت کشور باشد.
گفتنی است در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه بینالمللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی «ایرانهلث ۱۴۰۴» با حضور وزیر بهداشت، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش نبیان رییس جمهوری و رییس و مدیران سازمان غذا و دارو، ۱۸ محصول نوآورانه در حوزه تجهیزات پزشکی رونمایی شد.
بیستوششمین دوره نمایشگاه بینالمللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی با عنوان "ایران هلث ۱۴۰۴" از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ خردادماه ۱۴۰۴ (۸ تا ۱۱ ژوئن ۲۰۲۵) در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار می شود.
لازم به ذکر است 95 درصد خرید هیات امنا از تجهیزات تولید داخل میباشد.
https://www.hoa-ir.com/News/1/4121
آدرس ايميل شما:
*
آدرس ايميل دريافت کنندگان
*
Sending ...
نظرات خود را از طریق فرم ذیل ارسال بفرمایید
*
پیشنهادها، انتقادات و شکایات
شرکتهای تابعه
پیوندها
نظرسنجی
طراحی و توليد نرم افزار :
نوآوران فناوری اطلاعات امروز